welcome خوش آمدی

۱۳۹۱ آبان ۱۴, یکشنبه

مرورگر برتر

مرورگر برتر

با رشد استفاده از برنامه مرورگر اينترنت اكسپلورر (Internet Explorer) يا به طور خلاصه IE كه محصول شركت ميكروسافت است، شركت Netscape به تدريج‏شكست‏خود را در جنگ مرورگرها (browser) خواهد پذيرفت.

برنامه‏هاى مرورگر وب برنامه‏هايى هستند براى گشت‏زنى در وب جهان‏پهنا. اين نرم‏افزارنقش واسطه را ميان شما و اينترنت ايفا مى‏كند.

پيروزى ميكروسافت - بر خلاف تصور مردم - به دليل قدرت بازاريابى اين غول بزرگ نبوده بلكه دليلش تقدم و پيشتازى در ارائه نسخه‏هاى قدرتمند جديد بوده است.

هنوز نسخه پنجم برنامه Communicator به بازار عرضه نشده است و نسخه 5/4 آن فرق زيادى با نسخه‏هاى قبلى اين برنامه ندارد. حال آنكه ميكروسافت امسال نسخه 0/5 برنامه اينترنت اكسپلورر را به بازار عرضه كرد. اين نسخه داراى خصوصيات بسيار خوبى است؛ سريع، پايدار و سازگار با آخرين استانداردهاى وب. در عين حال نسخه مزبور چند باگ (اشكال) كوچك در حوزه سازگارى با استانداردها دارد و حجم برنامه‏اش هم بزرگ است. روى‏هم‏رفته در حال حاضر IE5 ، از لحاظ پايدارى و كارآيى و عملكرد بهترين برنامه مرورگر مى‏باشد.

خواص و امكانات IE5 :

1- برنامه‏هاى Java با استفاده از بخش Java Virtual Machine بسيار سريع‏تر از نسخه 0/4 عمل مى‏كنند. پرداخت تصاوير و طرحها نيز بسيار سريع‏تر اجرا مى‏شوند.

2- بخش Auto - Complete به طور خودكار فرم‏هاى مبتنى بر وب را پر مى‏كند و به جاى شما تايپ‏هاى تكرارى را انجام مى‏دهد.

3- بخش Auto - Correct به طور خودكار، URL هايى را كه غلط تايپ شوندتصحيح مى‏كند.

4- بخش Auto - Search كه از موتور جستجوى MSN (شبكه ميكروسافت)بهره مى‏گيرد هر نشانى را كه در جعبه URL قرار بگيرد و بلافاصله به عنوان يك نشانى معتبر اينترنت‏شناسايى نشود به صورت يك عنوان مورد جستجو به موتور جستجو تحويل مى‏دهد.

5- خصوصيت ديگر مربوط به امكان Show Related Links در منوى Tools است. اين گزينه با استفاده از خدمات اينترنت Alexa فهرستى از صفحات وبى را كه مى‏تواند با صفحه وب در حال استفاده شما مرتبط باشد، نشان مى‏دهد.

6- بخش History قابل جستجو و سازمان منوى Favorites ساده‏تر شده است.

7- همه پايگاههاى وب بازديد شده در حالت «خارج خطى‏» (Offline) با استفاده از بخش Offline Favourite wizard قابل دسترسى است و براى آرشيوسازى خارج خطى وب مناسب است. همچنين اگر مايل به ذخيره كردن صفحه‏اى باشيد، اين امكان را داريد كه همه عضوهاى مرتبط با آن صفحه را نيز ذخيره كنيد.

8- ارسال (Upload) فايل با استفاده از يك رابط گرافيكى براى ftp ساده شده است و مى‏تواند براى نشر اطلاعات بر روى وب مفيد باشد.

9- يك امكان مفيد ديگر، Toolbat Radio است كه به شما امكان مى‏دهد ضمن مرور صفحات وب، به يكى از ايستگاههاى راديويى موجود در اينترنت گوش بدهيد.

10- پشتيبانى از زبانهاى بين المللى (كه از جمله زبان عربى نيز در ميان آنها وجود دارد)،امكانات واردات و صادرات كوكى (cookies) و كنترل محتويات با استفاده از استاندارد RSACI از ديگر خصوصيات اين برنامه مرورگر است.

برگرفته از مجله ريزپردازنده، شماره 63

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

آمار yourkala.com